donderdag 18 oktober 2012

Afbeelding van hubobo.nl
Sinds Hayley is geboren begon het ongeveer: 's nachts lijstjes maken in mijn hoofd. Als je op jezelf woont en ook nog moeder bent, dan is er gewoon veel te doen. En veel van die dingen stel ik steeds uit, maar het staat wel op mijn 'lijstje.'

Zo werd ik gisteren gebeld door de tandarts. Het was al weer enige tijd geleden dat we voor het laatst waren geweest en we moesten toch echt eens komen voor controle. En voor Hayley zal het de allereerste keer zijn dat ze naar de tandarts gaat.

Ik maakte een afspraak en de gedachte: Oja dat stond ook nog op mijn lijstje, kwam meteen naar boven. Handig dat de tandarts belde om mij te herinneren. Tandarts: check!

En vannacht werd ik dan weer eens wakker. Dochterlief lag te spoken en had niet zoveel zin om te gaan slapen. Ondertussen lag ik in bed, klaarwakker. Als Hayley niet kan slapen, doe ik zelf ook geen oog dicht, dus tijd voor mijn 'lijstje'.
- Winterlaarzen van zolder halen en schoonmaken
- Vragen of Pablo het gras wilt maaien
- Een lange wandeling met Valentino maken (als hij wilt)
- Vrijdag langs de dokter
- Van het weekend het bad inbouwen
- Woningbouw bellen en vragen waar de afvoer zit
- Vuil weggooien
- Foto's afdrukken voor Hayley's foto-albums

In mijn hoofd bedenk ik een lijst met alle dingen die moeten gebeuren of graag wil gaan doen. Aan sommige punten zit een deadline, maar aan andere niet. Dat staat allemaal 'genoteerd'. Vroeg of laat moet alles van het lijstje wel gebeuren. 

Het nadeel van zo'n nachtelijk lijstje is dat ik daarna niet meer goed in slaap val. Mijn hoofd zit veel te vol en het liefst sta ik midden in de nacht op om meteen het lijstje af te werken en zo weer aan een nieuw lijstje kan beginnen. Maar ik ben ook moe op zo'n moment en dus probeer ik dan nog een beetje te slapen.
Morgen weer een dag, eens kijken of ik dan iets kan 'doorstrepen' op mijn lijstje.

Herken jij dit als vrouw zijnde? 


Categories:

8 opmerkingen:

  1. Of ik het herken....nee :P

    x Miron

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh zo herkenbaar, ik mail de lijstjes nu vaak even door. Mocht ik s'nachts weer eens wat verzinnen mail ik het met mijn telefoon naar mijn laptop :-) Ideaal zo val ik veel eerder in slaap. Hier zit ook altijd de halve koelkast volgeplakt met briefjes, lijstjes ik hou ervan!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jazeker! Heel herkenbaar. Zo heb ik mijn eigen to-do lijstjes, je weet wel voor de dagelijkse dingetjes, of ideeën die ineens in mij opkomen. Maar man en ik hebben ook een gezamenlijke lijst voor de klusjes in en om het huis. Op dit moment bovenaan de lijst; schuur opruimen en rotzooi weggooien, kleine hobby/kantoor kamertje opruimen, rotzooi uitzoeken en weggooien. Op de zolderoverloop de kasten uitzoeken, rotzooi weggooien, oud speelgoed naar kringloop of opslag, nieuwe kasten inbouwen, schuifdeuren ervoor. Ach en de lijst gaat nog wel even door maar daar zal ik niemand mee vermoeien verder, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook een lijstjes-meisje... Soms een beetje te... haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier net hetzelfde, dat lijstje is nodig of ik vergeet het, wat heeft een mens toch een heleboel dingen aan zijn hoofd zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, mijn bureau ligt vol met zo'n lijstjes! Bij mij helpt het om beter te slapen door ze op te schrijven: vanaf ik het heb opgeschreven, kan ik het "vergeten"; het papier onthoudt het wel voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar ja. Ik heb ook zoveel lijstjes en het afvinken gaat me nooit snel genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou ik herken het wel hoor! ik denk dat ik met recht kan spreken van op zijn minst een lijstjes verslaving, maar waarschijnlijk zeker wel van een lijstjes fetisj! ;-)
    Ik maak tegenwoordig lijstjes over hoe leuk ik het vind om lijstjes te maken.
    lwws mijn blog artikel over lijstjes:
    http://www.gelukisgratis.nl/lijstjes-zijn-fantastisch/

    Het is bij mij zelfs zo erg dat ik een moederlijst heb waarop ik bijhoud welke lijstjes ik nog moet afwerken. Maar goed, het houd mijn leven wel overzichtelijk

    Groetjes en een dikke kus, Lotte!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!