dinsdag 23 oktober 2012

Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger ben, viel het mij zwaar. Ik kreeg al snel een soort van 'groeipijn' in mijn buik. Elke dag voelt het alsof er van binnen een ballon wordt opgeblazen, beetje bij beetje.
En van dat gevoel word ik misselijk. En ook nog de zwangerschapshormonen maken het mij moeilijk. Daarnaast heb ik nog last van alle niet-sexy kwalen. Het eerste trimester was gewoon zwaar.

Vanaf 7,5 week begon ik te spugen, dramatisch veel. Gelukkig kreeg ik medicijnen, waardoor de hoeveelheid af nam. Maar telkens als er weer een maaginhoud in de w.c. ligt, voel ik mij ellendig: mijn keel doet pijn, ik heb een vieze smaak in mijn mond en alle opgebouwde energie lijkt ook wel in de w.c.pot te liggen. Kortom ik ben niet meer waard dan een natte theedoek. Een hoopje ellende dat zichzelf de dag door sleept.

En dat is erg moeilijk. Want naast de misselijkheid en groeipijn, ben ik ook nog eens ontzettend moe. Ik word al moe van het idee dat ik naar de supermarkt moet om wat te halen. Boodschappen doe ik dan ook zo weinig mogelijk. Of zelfs het  huishouden is een zware taak. Per dag een verdieping heb ik met mezelf afgesproken, maar dat is vaak al teveel gevraagd. Het huis is vaak een bende en dat zorgt ook voor onrust in mijn hoofd. Maar ik heb gewoon echt de energie er niet voor.

Dat huishouden is een bijzaak, het ergste vind ik toch wel dat ik Hayley gewoon niet de ultieme aandacht kan geven die ze eerst altijd van mij kreeg. We deden vaak dingen samen, zoals zwemmen, wandelen, op bezoek gaan of naar de stad. Maar nee, dat is mij nu teveel allemaal. Als ik een dag te druk heb gedaan, moet ik daar een aantal dagen van bijkomen.

Het eerste trimester is bijna afgelopen, aankomende donderdag ben ik 12 weken zwanger. Ik hoop dan ook echt dat het snel beter gaat met de energie en dat ik niet meer misselijk ben. Het is zo vermoeiend en ik zou graag eens willen genieten van mijn zwangerschap.
Categories:

16 opmerkingen:

  1. Vervelend voor je dat je zo misselijk en uitgeput bent, ik kan dus niets anders zeggen dan sterkte ermee!!!! Is toch niet een echte foto van jou hè, met je hoofd in de pot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Haha nee dat ben ik niet hoor. Ik hang niet met m'n hele hoofd in het toilet :S

      Verwijderen
  2. Ah meid toch! Weet precies hoe je je voelt en het is echt heel naar :-( Had je dit bij je dochter ook? Hopelijk trekt het snel iets bij en kun je gaan genieten want zo is er niets aan. Heb je ook de zetpillen gekregen? Die hielpen bij mij iets beter dan de tabletten omdat ik die niet lang genoeg binnenhield. Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mn dochter had ik het stukken minder. Nu heb ik inderdaad die zetpillen emesafene. Ik vond het eerst vreselijk die zetpillen, maar kan nu echt niet zonder. Knuffel terug!

      Verwijderen
    2. Misschien krijg je nu wel een jongetje dan ;-) Die zetpillen zijn niets maar als je kotsmisselijk bent en die dingen brengen verlichting dan ga je inderdaad overstag. Zat me te bedenken dat ik op het laatst ook nog zetpillen van primperan heb gehad, die werkten nog iets beter dan emesafene naar mijn idee. Kreeg dat spul in het ziekenhuis ook in m'n infuus na de bevalling omdat ik toen zo misselijk was van alle zoo die ze me hadden toegediend, dat werkte helemaal als een gek. Misschien dat je dat nog zou kunnen vragen bij je huisarts. Hopelijk gaat het snel beter. Veel sterkte!!! X

      Verwijderen
  3. He bah... dit is zeker de mindere kant van zwanger zijn. Hopelijk gaat het straks wat beter. Heb je dit ook zo erg gehad tijdens je eerste zwangerschap?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker echt de mindere kant :( bij hayley was het dus stukken minder en de misselijkheid verdween na de 12 weken. Hopelijk dus bijna klaar met misselijk zijn!

      Verwijderen
  4. Bij mij begon de misselijkheid pas wanneer bij de meesten de misselijkheid verdween.Een tijdje last van gehad maar nadien ging het spontaan over.Ik hoop ook voor jou dat je je snel wat beter voelt. Op tijd je rust nemen en naar je lichaam luisteren. groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat super vervelend dat je je zo voeld, hopelijk knap je gouw weer wat op want zo is er niks leuks aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had ook niet bepaald de beste zwangerschappen, humeurig werd ik ervan , opstaan met spuwen en slapen met spuwen, ik haalde met gemak een 10 op de schaal hoe misselijk ben je, mijn slokdarm was zelf verbrand door het maagzuur. Na drie maanden ging het altijd ietsje beter, dus hopelijk is er voor jou ook beterschap op komst. Ik werd altijd terug mezelf direct na de geboorte ( prenatale depressie in plaats van postnatale , hormonen daar heb je echt geen vat op)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hopelijk voel je je snel weer wat beter....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wooow, ben je zwanger?? GEFELICITEEEEEERD!!!!!!! Ik ben minder vaak in blogland omdat Zoë met goed bezig houdt en ik mis allemaal belangrijk nieuws!
    Enneh, zwanger zijn kan super zijn...maar echt niet altijd hoor. Ik vond het maar niks. Was ook zwaar, dood vermoeid, verloor de hele zwangerschap bloed en dan alle pijntjes (naja, dat 'tjes'mag wel weg)...nee, was blij toen ik niet meer zwanger was! ok, geen bemoedigend verhaal voor jou. Meid, het kan heel goed dat je je na 3 mnd opeens een ander mens voelt! Vol energie enzo. Ik duim voor je :) En tot die tijd even toegeven aan deze situatie.
    Sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meid :) ja sommige dames voelen zich geweldig en andere zwaar kl*te. Ik ben ook blij zodra ik dit kleintje in mn handen heb, maar eerst een hoop pijn(tjes) doorstaan!

      Verwijderen
  9. Aww heel vervelend. Ik hoop voor je dat het snel over is.
    Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pfff wat vervelend meis, ik herken het niet want ben bij Dana gelukkig helemaal niet ziek geweest. Ik hoop dat het snel over is en je weer lekker kan genieten.

    Wat betreft tegenover je meisje, doe thuis lekker leuke dingen. Simpele dingen die voor jouw goed te doen zijn, een kinderhand is snel gevuld!!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we doen lekker rustig aan. Beetje binnen spelen, knutselen en filmpjes kijken. Gelukkig gaat ze ook nog 6 uur per week naar het kdv en een dagje naar mn ouders. Op die momenten kan ze zich ook lekker vermaken. Xx

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!