vrijdag 7 september 2012

foto gemaakt door Kidsstories
Vanmorgen was alweer de tweede ochtend dat Hayley ging spelen op het KDV. Pablo bracht haar weg voordat hij ging werken en zo kon ik nog eventjes onder de wol liggen. Heerlijk! Ik slaap nooit uit, dus dan is een beetje extra slaap een luxe.

Om 12:00 uur haalde ik haar weer op. Ze zat met de groep aan tafel te eten toen ik binnenkwam en schrok toen ze mij zag. Weer begon ze hard te huilen "Ik wil niet naar huis!"

Ze heeft het gewoon zo naar haar zin, dat ik fulltime zou kunnen werken, zonder dat zij het erg vind.
Maar ik denk dat ze het ook zo leuk vindt, juist omdat ze er maar 2 ochtenden in de week is.

Voor mij zitten er vele voordelen aan dat zij 2 ochtenden in de week even gaat spelen en natuurlijk ook voor haar:

- Zo kan ik dus even bijtanken als zij een ochtendje weg is
- Het huishouden helemaal bijwerken
- Of ik neem lekker tijd voor mezelf door bijvoorbeeld lang te douchen of wat te bloggen
- Hayley en ik hebben even pauze van elkaar zodat we elkaar weer eventjes missen, wat goed is voor onze band
- Zij leert allerlei nieuwe dingen, zoals muziek maken
- Haar sociale vaardigheden worden bijgespijkerd, ze leert met andere kinderen om te gaan
- Ze is even in een andere omgeving dan thuis, dat zorgt voor uitdagingen
- Als ze eenmaal thuis is, is ze vrolijk en speelt ze hele middag zelfstandig
- Er wordt aan haar zindelijkheid gewerkt
- Ik kan werken of administratie doen
- Andere mensen leren haar kennen en dus kan ik hun advies vragen wat betreft haar gedrag of opvoeding

Kortom we genieten er allebei van dat ze 2 keer per week een ochtend gaat spelen. Maandag mag ze weer en ze heeft er nu alweer ontzettend veel zin in.
Categories:

7 opmerkingen:

  1. Echt top dat ze het zo leuk vindt! Ik kom ook snel even bij haar kijken op die super PSZ met bioscoop en alles ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is zeker een voordeel. Heb vroeger zelf ook veel baat gehad bij een PSZ. Is erg leuk voor kinderen. Hoewel ik opvang voor kids sowieso wel goed vind voor de ontwikkeling en het sociale vlak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen maar voordelen dus! Geniet van je me-time :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn idd fijne voordelen ervan... En jullie genieten er ook nog eens beide van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. huh, per wanneer is 'kidsstories' geopend dan? ik dacht dat afgelopen zaterdag pas de openening was?
    ik zou zeker voor 'KinderCentrumAlmere' gaan. veel ruimtelijker, moestuin, chetlandertjes, ruimtelijke speeltuin en vooral; goede leidsters.
    Elise, hoe denk jij over de leiding van kidsstories? heb daar verschillende verhalen over gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zijn al 2 weken open. het is echt fantastisch daar. en de leidsters zijn super vriendelijk en erg gedreven in het werk wat ze doen. super om te zien. ik ben erg tevreden, dus voor mij geen ander kdv!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!