maandag 3 september 2012

In april kon ze al terecht bij de peuterspeelzaal hier vlakbij ons huis. Een klein zaaltje, met oud speelgoed en leidsters die meer verstopt zitten in hun mobiele telefoon, dan zich bezighouden met de kinderen. Ik spiekte weleens naar binnen, maar voor geen goud zou ik Hayley daar 'achterlaten'.

Ik wist dat een oud collega van mij met haar schoonfamilie een heel nieuw kinderdagverblijf liet bouwen, met alle gemakken voorzien. Ik besloot te wachten totdat het gebouw klaar zou zijn. Liever wat langer wachten en meteen aan iets goed beginnen. Het kinderdagverblijf zou namelijk helemaal te gek worden. En  afgelopen zaterdag was het grote openingsfeest. Wat een prachtig gebouw! Alles is nieuw en fris. Ze hebben een bioscoop, theaterzaal, veel speelgoed, veel leidsters, een keuken met kantine, een grote buitenspeelplaats en zelfs dieren waar de kinderen voor zorgen. Toen we de rondleiding kregen vond Hayley het al helemaal te gek. Ze kon niet wachten om naar 'school' te gaan.

En vandaag mocht ze al beginnen: haar allereerste dag naar de peuterspeelzaal. Spannend voor Hayley en spannend voor papa en mama. Natuurlijk liep ik met mijn camera om mijn nek, want zo'n eerste keer moet worden vastgelegd. Met de rondleiding zeiden de leidsters al: "Het gaat vast goed, alleen het afscheid zou zwaar zijn." Nou dan ken je mijn Hayley nog niet. Die wilt niks liever dan even een ochtendje spelen zonder mama en heeft het niet zo moeilijk met afscheid nemen.


Eenmaal binnen 'vloog' ze op al het speelgoed af en werd er niet meer naar pap of mam omgekeken. Pablo en ik besloten dan ook maar snel weg te gaan. Toen we de deur dichtdeden en door het raam spiekten, zagen we haar verbaast om zich heen kijken. "Ze zoekt ons!" zei Pablo. Maar nee Hayley zocht iets om mee te spelen, ze was ons al compleet vergeten.

Van 09:00 uur tot 12:00 uur gaat ze nu 2 keer in de week daar lekker spelen. Om 12:00 uur haalde ik haar dus op. En zoals verwacht, dikke tranen, mevrouw wilde niet mee naar huis. Samen met 1 van de leidsters at ze nog een broodje in de kantine en de leidster vertelde hoe alles ging vanmorgen. "Ze heeft telkens aangegeven als ze moest plassen, dat ging heel goed." Van verbazing viel mijn mond open. De jongedame wilt dus wel zindelijk zijn op de peuterspeelzaal? "En ze heeft gefietst." Nogmaals krabde ik even achter mijn oren, Hayley heeft thuis een hekel aan fietsen. De brok in mijn keel moest ik even inslikken. Wat ben ik trots dat ze het zo goed heeft gedaan.


Ze heeft goed geluisterd en lief gespeeld. Alleen moet Hayley nog leren om beter van zich af te bijten. Ze vindt het prima als iemand speelgoed uit haar handen trekt, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dat had ik zelf ook al gezien, maar het is fijn dat anderen het ook zien en met haar hieraan zullen werken.

Ik kan niet anders zeggen dat de allereerste keer erg geslaagd was. Uiteindelijk wilde Hayley wel met mij mee naar huis, maar eerst kregen de leidsters allebei een dikke knuffel. Toen we eenmaal naar huis liepen, kreeg ik allerlei verhalen te horen over het paardje en het lezen van een boekje. Wat ben ik toch trots op mijn grote meid!


Categories:

12 opmerkingen:

  1. Aaw wat lief! En wat ziet het er mooi uit zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha 'Ze zoekt ons!' Maar nee... Stoer vrouwtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, het ziet er een super gezellige peuterspeelzaal uit! Ik kan geloven dat je gewacht hebt, het was de moeite waard. En super dat ze haar zo goed geamuseerd heeft!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heeft je meisje dat goed gedaan , daar mag je echt wel trots op zijn. Het is meestal zo dat je als ouder met de krop in de keel staat ipv je kindje, maar beter zo hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwww wat ziet het er daar gaaf uit zeg! Toen Dana met haar 2,5 jaar naar de psz ging hadden we ook het geluk dat ze mocht starten in het nieuwe gebouw hier ons ons dorp. Wat heerlijk dat ze het zo goed doet!! Dat van zich afbijten herken ik wel, daar heeft Dana nog weleens last van.

    Xxx Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O super stoer, dapper meisje!
    (onze oudste kan daar ok wat van..ging pas mee naar huis als de juf had beloofd dat ze snel weer mocht komen)
    Dank voor je lieve kaart!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah wauw echt super stoer.
    En dat ze zo lekker veel wil doen bij de psz zie je wel vaker.
    Ergens anders is het altijd leuker om te doen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super leuk voor haar! Emily gaat volgende maand ook voor het eerst naar de PSZ. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spannend hoor! 1 van hayley's leidsters is jouw vriendin Moniek, echt toevallig!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!