dinsdag 4 september 2012

Al een jaar lang zit ze op dansen hier vlakbij op de sportschool. Ze vindt het geweldig! Lekker dansen en huppelen op muziek. Maar nu ze al bijna 3 jaar wordt wilde ik haar naar een echte balletschool sturen.

Op de Gooise kant zit Flevo Dance. Vroeger heette het ballet studio Flevoland en ik heb daar zelf als klein meisje gedanst. Uiteindelijk ben ik door de balletjuf doorverwezen naar de balletacademie waar ik na verschillende audities werd aangenomen. Toen ik de juf een mail stuurde dat ik al een dochter heb die dolgraag wilt dansen, werd ze helemaal enthousiast. En zo konden we vandaag terecht voor de proefles.

We waren er al vroeg, want voor Hayley konden we niet vroeg genoeg  de deur uit gaan. Haar balletpak hadden we thuis al aangetrokken, want daar stond ze op.

Eenmaal bij het zaaltje begon ze al druk te rennen en de lerares herkende mij meteen. Ze stond er van te kijken dat ik al een kindje heb die al bijna 3 is, maar wel op een enthousiaste manier. Wie weet heeft mijn meisje wel net zoveel talent als mama en mag ze ooit auditie doen voor een academie. Ze vindt het in ieder geval geweldig om te doen en dat is het allerbelangrijkste.


De les begon om 15:45 uur en duurde tot 16:30 uur. Tijdens de les leerde de meisjes allerlei pasjes en deden oefeningen en spelletjes. Hayley had er soms iets te veel plezier in en lette niet op. Maar ik zag dat ze haar best deed. De handjes gingen in de zij en ze deed de juf zo goed mogelijk na. Ze was wederom de jongste van de groep. De andere meiden waren al 4 jaar.


Maar het was natuurlijk pas de eerste les. Ik weet zeker dat ze het komende dansseizoen heel erg zal groeien. Ze was verdrietig toen ze les was afgelopen, ze kon het maar niet begrijpen dat er een einde aan kwam. "Volgende week weer mama?" vroeg ze met een jammerende stem. "Natuurlijk lieverd! Vanaf nu iedere week."


En dan krijgt ze ook nog een echt mooi balletpakje met echte balletschoenen. Wat zal ze trots zijn!

Na de les 'vlogen' we naar huis toe, want van al dat dansen krijg je natuurlijk ontzettend veel honger. Om 17:30 uur stonden er eindelijk 2 borden eten op tafel en Hayley heeft nog nooit zoveel gegeten denk ik.

Het drukke leventje is wel begonnen denk ik nu. 2 Keer per week naar de peuterspeelzaal, dansles en zo nu en dan een ochtendje zwemmen. We hebben genoeg te doen in de week en de vakantieperiode is dan nu ook voorbij. Om de vakantie af te sluiten kreeg ik een heel lief kaartje van Villa Speelmama. Het kaartje is een afsluiter van: Mijn Vakantiegevoel.


10 opmerkingen:

  1. O wat lief en schattig! Dat komt wel goed..zie ik zo wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een geweldige foto's! Die eerste hihi. Een echte ballet-dame..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hebben we ook een kleine ballerina in huis, zaterdag begint ze er opnieuw aan en op woensdag, morgen dus start de turnles en ze kijkt er weer naar uit. Schattige foto's van Hayley!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief!! <3 Ik ben al een jaar op zoek naar dansles voor Aileen maar hier is alles pas vanaf 4 jaar :( Nog heel even wachten dus..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat ze zo enthousiast mee doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke foto,s.... Leuk dat ze zo van dansen houd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat liefffff!! Dana zit sinds haar 4e op streetdance en vind dat ook zo geweldig om te doen, iedere week kijkt ze er weer naar uit :-)

    Veel balletplezier!!

    Xxx Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!