donderdag 6 september 2012

Ik kan niet anders zeggen dat ik het geweldig vind. Hayley helpt mij zo ontzettend graag met het huishouden. Vaak genoeg wordt de stofzuiger of dweil uit mijn handen getrokken. "Ik ook!" roept ze dan. Want alles wat mama doet, wilt zij ook doen.

Nu ze wat groter is, gaat ze dan ook preciezer te werk. Eerst werd er maar wat rondgeslingerd met de dweil, maar nu wordt er echt schoongemaakt. Ze slaat geen hoekje over en ze vindt het heerlijk als het huis weer naar bloemetjes ruikt.

Ik vind het alleen maar gezellig dat ze mij zo wilt helpen. Het huishouden gaat een stuk minder snel, maar dat geeft niet, we hebben immers alle tijd. In plaats van doodgewoon poetsen, is het huishouden een heel leerproces en spelletje geworden voor Hayley.

Vandaag heeft ze mij voor het allereerst geholpen met de afwas. We hebben helaas geen vaatwasser, omdat het niet past in de keuken. Dus de komende jaren is het nog even afzien en afwassen met de hand. Ik moet ongeveer 3 keer per dag afwassen om alles een beetje netjes te houden en ik vind het een vreselijk karwei (wie niet?).
Maar nu we samen gingen afwassen, werd het een stuk leuker. Hayley waste alle kopjes, borden en pannen heel precies af. Ze deed echt haar best en zo kon ik alles afdrogen en opruimen.


Zo ging het afwassen samen een stuk sneller en het was ook veel gezelliger. Trots stond ze dan op het stoeltje en ging druk te week met de afwas- spons. 

En toen we klaar waren met de afwas, was ze natuurlijk ontzettend verdrietig. Ze vindt het zo leuk! Ze heeft dan ook beloofd mij over 10 jaar nog steeds te helpen met de afwas. Ik ben benieuwd of ze de belofte na gaat komen.
Ik geniet nu in ieder geval van al haar hulp!
Categories:

7 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk genieten, zo samen alles doen :-)
    Overigens heb ik er zelf geen probleem mee als de afwas van een dag opstapelt. Wat zeg ik,.... in ons vorige huis (toen we dus nog geen vaatwasser hadden) lieten we het rustig een week staan! (Moet er wel bij zeggen dat we toen veel minder thuis waren dan nu en een dichte keuken hadden ipv de open keuken nu. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè, als ze uit zichzelf mee willen helpen.
    Als ik stofzuig toont Dennis waar er nog vuil ligt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha zo leuk he, kids die helpen... Ze vind het heerlijk zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo,n hulp in het huishouden. Wat een schatje met de afwas doen... Geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!