zaterdag 15 september 2012

Ze heeft het er super naar haar zin op de psz, maar er zit ook 1 nadeel aan zo'n opvang: virussen en ziektes. Ze gaat net 2 weken naar de opvang en de eerste heftige verkoudheid is binnen.

Voor mij was het ook een reden Hayley niet fulltime naar de opvang te brengen. Want ergens schuilt een hypochonder in mij. Ik ben altijd bang voor ziektes en virussen. En ik vind het dan ook vreselijk als Hayley weer ziek is.

Het hoort er allemaal bij, dat weet ik ook wel. Het is goed voor de weerstand zeggen ze weleens. Hoe vaker ze verkouden zijn als ze klein zijn, hoe sterker ze worden en dan zullen ze in de toekomst minder vatbaar zijn. Dat geloof ik graag, maar zo ziek als ze gisteravond was, dan geloof ik het eventjes niet.

Ik voelde het een paar dagen geleden al een beetje aankomen. Haar ogen werden waterig en af en toe snurkte ze in haar slaap. "Ze gaat ziek worden denk ik schat." zei ik nog 2 dagen geleden tegen Pablo. En ja hoor gister toen ik haar ophaalde van de psz liep het snot er overal uit.

Gisteravond voelde ze zich ontzettend beroerd. We hebben samen in ons bed geslapen zodat ik niet constant uit bed hoefde om naar haar toe te gaan als ze iets nodig had. Ze werd om de haverklap wakker om te hoesten of van haar loopneus. Maar het feit dat ik bij haar lag troostte haar. Pablo reed 's nachts nog naar het tankstation om een ijsje voor haar te halen en de nacht bracht hij door op de bank.

De nacht was brak, maar Hayley werd om half 9 vrij vrolijk wakker. De verhoging is weg (dat zal vanavond wel weer terugkomen), maar ze hoest er nog flink op los.

Pablo twijfelde al meteen of hij haar nog wel wilt brengen naar het KDV, maar waar kindjes zijn, zijn snotneusjes en bacteriĆ«n. We kunnen haar eenmaal niet tegen alles beschermen (al zouden we dat heel graag willen). Hopelijk is dit virusje weer snel over en kunnen we gaan genieten van de komende week, Pablo heeft namelijk een weekje vrij.
Categories:

7 opmerkingen:

  1. Niet leuk! Ze zal wel snel weer beter zijn. Hier is dochterlief op maandag 3 september terug naar school gegaan en die donderdagavond kwam ze ook al met snottebellen thuis. In het weekend is dat dan uitgedraaid op een oorontsteking zodat ze maandag al niet naar school kon. Inderdaad typisch, al die kindjes bij elkaar in niet zo goed verluchte ruimtes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow jee dat is heftig :( hier is het alweer zo goed als over. Ik kreeg vanmiddag meteen een telefoontje van het kdv om te vragen hoe het gaat met hayley. Ze vinden hygiene heel belangrijk en proberen alle ziektekiemen zoveel mogelijk te bannen. Heel lief en goed natuurlijk,maar niet alles is te vermijden. Wel heel lief dat ze belde!

      Verwijderen
  2. Dat is inderdaad een nadeel. Ik had het toen ik er werkte. Steeds verkouden of weer buikgriep..
    Heel veel beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt het ook van een andere kant bekijken, nu is haar afweersysteem hard aan het werken, waardoor ze over een poosje steeds minder vaak dit oppakt! Alle kindjes hebben dit in het begin en geloof me het wordt steeds minder.
    Ik persoonlijk zou als ze thuis komt van psz gelijk haar handjes wassen, dit kan een verschil maken. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is zeker zo. Handjes wassen doen we altijd na het spelen. Ik ben dol op handjes wassen :)

      Verwijderen
  4. Hopelijk gaat het nu weer beter met haar... Zieke kindjes hebben is nooit leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!