dinsdag 11 september 2012

Toen ik wegfietste van mijn toenmalige baan vorig jaar, heb ik mijn fietst gestald en er nooit meer naar omgekeken. Dat ding was een gammelbak waar ik al zo'n 5 jaar mee deed. Hij heeft mij altijd veilig thuisgebracht, maar hij had z'n beste tijd gehad.

Toen we gingen verhuizen nam ik de fiets ook niet mee. Ooit zou er wel weer een nieuwe fiets komen. En deze zomer zijn we dan voor een fiets gaan kijken voor mij.

Niks is namelijk op loopafstand in Almere Poort. Tenminste ik kan wel lopen naar de supermarkt, maar dat is zo'n 20 minuten heen en dan nog 20 minuten terug. Meestal rijd ik dan met de bus naar Almere Muziekwijk om daar boodschappen te doen. Dat kost ook een hoop tijd en ook heb ik 1 keer in de 2 weken een nieuwe strippenkaart nodig. En het KDV van Hayley is ook zo'n 15 minuten lopen. Al met al genoeg redenen voor een fiets en zo mocht ik hem vrijdag bestellen, met kinderzitje en al. Yes!

Gisteren kwam de fiets en het zitje binnen. De fiets werd bezorgd in een grote doos. Dat had ik niet helemaal verwacht. Het zou toch geen bouwpakket zijn? Gelukkig niet, maar toch moest het 1 en ander worden aangedraaid en goed worden gezet. Zo zat het stuur helemaal verkeerd.

Na het boekje 100 keer te hebben bekeken en vele malen rondjes om de fiets te hebben gelopen, besloot ik het maar aan Pablo over te laten. Hij draaide alles goed aan en zette Hayley's stoeltje achterop. Zij kon niet wachten om te gaan fietsen.

Vandaag begon ze al meteen te zeuren en te slijmen: "Wat heb je mooie lange haren mama, zullen we gaan fietsen?" Met zo'n lieve (slijmerige) opmerking moest ik mij wel zo snel mogelijk aankleden.
Toen het droog was sprongen we samen op de fiets. Voor mij was het even wennen, want de laatste keer dat ik op een fiets zat, is dus zo'n 1,5 jaar geleden.

Na een beetje onwennig rondjes te hebben gereden in de buurt, fietsten we naar de speeltuin en daarna naar de bakker. Hayley vond het geweldig. Af en toe keek ik even snel achterom en zag ik haar genieten bij mij achterop. Heerlijk om te zien. We gaan er nog veel plezier van hebben samen!

En ik ben nu weer een stuk mobieler. Handig met het ophalen van het KDV en nu kan ik op de fiets naar de supermarkt en naar dansles. Al denk ik dat ik vanmiddag toch maar even met de bus ga, al die regen, daar ga ik niet doorheen fietsen.

Mijn fiets!

Categories:

11 opmerkingen:

  1. Mooie fiets! En fietsen door de regen doe ik ook niet, dan pak ik de auto! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja logisch. Ik ben (nogsteeds) bezig met mn rijbewijs. Volgend jaar heb ik hem daar ga ik voor + auto natuurlijk :D

      Verwijderen
  2. Super foto van Hayley die achter op zit te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa ze vindt het echt geweldig. Ze zat stilletjes te genieten. Ik riep steeds: "Vind je het leuk?" En het enige wat zei antwoordde was : "hm hm" haha heel lief

      Verwijderen
  3. Mooie fiets!Ik had verwacht dat alles wel in de buurt zou zijn in Poort! Toen ik een nieuwe fiets nodig had ben ik voor een bakfiets gegaan. Met 2 kids op een normale fiets kan ik geen boodschappen doen dus de bakfiets was een ideale uitkomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens een mooie fiets, en onwijs handig als alles zo ver lopen is. En je hebt jezelf niet alleen blij gemaakt maar je dochter dus ook hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuke fiets zeg! Heel veel plezier ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh wauw, wat een mooie fiets! Veel plezier ermee! Zalig om Hayley zo te zien genieten! Da's wel even wennen om met een kindje achterop te fietsen, hè, vooral qua evenwicht houden :-) Ik fiets ook heel graag, volgend jaar staat er hier voor mij ook een nieuwe fiets op het programma, ik kijk er al naar uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt daar een hele mooie fiets en wat een plezier voor Hayley om achterop te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk!! Je hebt een superleuke fiets....ik was ook al jaren fietsloos ;-) tot Dana 6 maanden was.....toen heb ik ook een moederfiets gekocht met stoeltje voorop. Inmiddels zit dochterlief alweer een aantal jaar achterop en fietst ze nu vaker zelf dan dat ze achterop zit ;-)

    Xxx Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat worden heel wat fijne fietstochtjes voor jullie. Have fun :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!