vrijdag 10 augustus 2012

Eens in de zoveel tijd plaats ik een blogje met de leuke uitspraken van Hayley die ik heb verzameld. Niet alleen leuk voor mijzelf om te bewaren, maar ook leuk om te delen. De peuterfase is gewoon super. De ene leuke uitspraak na de ander volgt. Vaak vergeet ik ze op te schrijven en dan ben ik het kwijt, maar de meeste uitspraken schrijf ik snel op. Hier zijn ze van afgelopen 1,5 maand.

Hayley ligt te hoesten in bed, dus ik ga even bij haar kijken. Ik was aan het schilderen en kom dus met vieze kleren vol met verf haar kamer in.
Hayley: "Ooooo mama heel veel toetje geknoeid! Stoute mama! Je moet schone kleren aan!"

Hayley heeft een grote mond tegen mij. Ik: "Hayley houd je grote mond dicht!" Hayley houdt haar tanden stevig op elkaar van schrik. Ik: "Ik vind dat niet leuk als je zo tegen mij doet!"
Hayley houdt haar mond nog steeds stevig dicht en mompelt met de tanden op elkaar. "Maar met mondje dicht kan ik niet praten mama."

"Mama mijn buikje heeft honger."

"Papa je hebt allemaal haren op je benen, je moet je scheren."

"Als ik later groot ben, krijg ik een puputer."

"Kijk mama een struiseend!"

Hayley springt op de bank en dat mag niet.
Ik: "Hayley niet op de bank staan!"
Hayley: "Mag ik dan wel op de grond staan?"

Het heeft geregend en Hayley en ik lopen samen naar de bus.
Overal liggen plassen met water en Hayley wijst erna.
Hayley: "Kijk mama een waterval"
Ik: "Nee dat is een plas."
Hayley:"O dan heeft een hele grote woef woef een plas gedaan. Veel zeg!"

Hayley heeft haar speen weggegooid en gaat voor het eerst zonder speen naar bed.
Ze heeft het er toch een beetje moeilijk mee en begint te huilen.
Ik: "Je bent een grote meid, morgen krijg je een heel mooi kado omdat je je speen hebt weggegooid. Wat wil je hebben?"
Hayley: "Een nieuwe speen."

Hayley ruikt iets vies
"Mama mijn neus stinkt, ruik je dat?"

Hayley vindt kaas erg stinken.
Op een ochtend kruipt ze bij Pablo in bed en hij begint tegen haar te praten.
Hayley haalt haar neus op en vraagt: "Papa heb je kaas gegeten?"

"Mama wil je mijn potje pakken? Ik wil graag buiten poepen in het zonnetje."

Hayley en ik zitten in de bus, naast de wagen van Hayley zit een donker meisje ook in haar wagentje.
Hayley pakt de hand van het meisje vast en ze zitten hand in hand.
Dan zegt ze: "Hé jij bent bruin en ik ben roze!"
Categories:

6 opmerkingen:

  1. wat een fantastische uitspraken, heb er erg om moeten lachen, prachtig :D

    xxxx Miron

    BeantwoordenVerwijderen
  2. <3 zo leuk! ik ga straks ook alle leuke uitspraken bijhouden in een speciaal boekje en dan later aan m geven alsie groot is hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien inderdaad een leuk idee ze over een aantal jaar allemaal te bundelen :D

      Verwijderen
  3. "Ik: "Je bent een grote meid, morgen krijg je een heel mooi kado omdat je je speen hebt weggegooid. Wat wil je hebben?"
    Hayley: "Een nieuwe speen.""

    Hahahaha slim!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je haar uitspraken opschrijft... zit ze hier met een grote lach te lezen :D
    Ik ga dat zeker ook doen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!