donderdag 9 augustus 2012

afbeelding via hornbach.nl
Ik heb eerlijk gezegd 2 linker handen als we over klussen spreken. Ik kan geen lamp ophangen, geen kast in elkaar zetten, geen muurtje maken, kortom ik ben geen handige vrouw. Al zie ik vaak van die stoere vrouwen die wel zo handig zijn en ik ben er stiekem een beetje jaloers op. Ik wil ook graag meer zelf kunnen, maar voor ieder 'klein'  klusje roep ik Pablo. En die arme man heeft het al zo druk. Het is tijd voor mij om handiger te worden met klussen en meer zelf te kunnen doen!

En zo begon het van de week met een plankje op Hayley's nieuwe kamer. Ze had 1 plankje hangen voor haar lego, maar ik wilde graag een 2e ophangen. De vraag was: zelf doen of wachten tot Pablo een keertje tijd heeft? Ik pakte het plankje, 4 schroefjes en de schroefmachine. Ik moest en zou het zelf doen!

Met trillende handjes hing ik het plankje recht onder het andere plankje en het lukte. Yes! En met grote trots vertelde ik aan Pablo dat ik het plankje helemaal zelf had opgehangen. Iets wat ik normaal nooit zelf zou doen, omdat ik gewoon denk dat ik het toch niet kan. En dat taboe is doorbroken, vanaf dat moment wilde ik meer zelf gaan doen.

Zo ook vanmorgen. Ik vroeg Pablo gisteravond of hij het gras wilde maaien, maar het kwam er niet van. Pablo zat na een lange dag werken heerlijk op de bank en was er niet vanaf te krijgen. Dat begrijp ik ook goed, dus ik wilde hem niet dwingen.
Het zonnetje schijnt vandaag en toen ik de gordijnen open deed vanmorgen ergerde ik mij aan het lange gras. Zo kan Hayley toch niet lekker spelen vandaag?

"Ik ga het zelf doen!" zei ik tegen mijzelf en liep vol zelfvertrouwen naar de schuur en haalde de grasmaaier tevoorschijn. Ik stak de stekker in het stopcontact, drukte op de rode knop en............dat ding ging weer niet aan! Nee ik ben zo onhandig dat ik zelfs de grasmaaier nieteens aan krijg! Grrr...

Ik heb denk ik een uur om het ding heen gelopen, eerst met een kopje thee en daarna met een broodje.
Uiteindelijk deed ik 'iets' en hij ging aan! Ik heb zelf het gras gemaaid en ik ben trots op mezelf.
Toch ziet het gras er beter uit als Pablo het doet, maar ach het was de eerste keer.

Vanaf nu ga ik meer dingen zelf proberen. Er zijn vast genoeg klusjes die ik zelf kan doen en hoe meer ik het doe, hoe handiger ik word. Dan ben ik straks vast ook die stoere klusvrouw!

Hoe handig ben jij?
Categories:

13 opmerkingen:

  1. Goed zo! Jij doet wat ik nog laat. Ik heb altijd heel veel ideeën, maar de uitvoering komt op manlief aan. Omdat ik het niet kan, of hij toch betere ideeën heeft om iets handig aan te pakken. Ik ben zelf gewoon niet zo praktisch, en hij wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben eigenlijk heel handig, ik kan me prima zelf redden qua klussen. Toch kruip ik altijd in de rol van een hulpeloze vrouw, zodat M. dat ene schilderij ophangt of iets dergelijks. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HAhaha ja de rol van hulpeloze vrouw za altijd wel ergens blijven bestaan ;)

      Verwijderen
  3. Ik ben heel handig, haha maar dat komt door eerder, ik maakte altijd hutten enzo en ik hielp mijn vader altijd dingen bouwen. Maar vind het wel fijn als Robert helpt, hij is toch iets beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoef niet handig te zijn, mijn vriend is timmerman haha. Ik denk ook niet dat ik een plankje RECHT op zou kunnen hangen. Ik vind het een applausje waard voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan Ikea dingen in elkaar zetten (mag ook wel want alles in mijn huis is van Ikea) maar daar krijg je dan ook zo'n mooie handleiding bij. Voor de rest is mijn huis na 2 jaar nog steeds niet af, omdat ik veel dingen ook gewoon niet kan (of durf, zoals boren!)
    Wel stoer dat je dingen gewoon probeert, daar begint het mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, hier worden schoon papa & mama toch wel vaak ingezet hoor. Mijn klusvaardigheden gaan vaak niet verder dan spijkers in muren slaan en dingen met ducktape monteren ;P
    Grasmaaien lukt me nog wel..geloof niet dat mijn vriend dat ook maar één keer gedaan heeft. Al sla ik de messen wel regelmatig tegen stenen aan..oeps! Ach, we doen ons best :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uhm, qua pc's ben ik wel handig en meubels in elkaar zetten kan ik ook wel maar plankjes ophangen laat ik liever doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Flocken: spul kopen (kan online, lekker makkelijk :), figuur van internet printen, omtrekken op flockfolie, strijkbout erop en KLAAR! Echt, simpeler kan niet! Daar kun je heel wat kleren van Hayley mee versieren :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oww leuk! Ga ik zeker een keertje doen :D

      Verwijderen
  9. Goed gedaan meid. Een nagel in de muur kloppen zal nog lukken maar meestal laat ik het aan hem over. Ik kom met ideetjes af zoals bijvoorbeeld een houten vogelnestje dat ik wil pimpen maar dat huisje zagen is dan weer niets voor mij. Schilderen daarentegen kan ik wel beter. Maar super dat je het probeert hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben eigenlijk best handig, ik ga mezelf heel goed redden qua klusjes en dingen om en rond het huis. Met een man die soms weleens 16 uur pd werkt word je vanzelf handig want ik heb geen geduld om dan te gaan zitten wachten tot hij tijd en zin heeft.

    Maar als hij thuis is dan ben ik opeens heel hulpeloos hoor ;-) Mijn manlief is timmerman, stukadoor & voeger dus een hele handige Harry :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oww dat is zeker heel fijn zo'n handige harry!!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!