zondag 8 juli 2012

Wat een leuk idee van Mamarina, iedere week een blogje plaatsen over je vakantie gevoel. In de maanden juli en augustus dan. Ik kwam het de laatste dagen al veel tegen dit soort blogs in 'blogland', ik vroeg me dan al af waar het vandaan kwam, of dat iedereen toevallig over hetzelfde aan het bloggen was.
Maar nee een vast aantal bloggers doet mee aan dit leuke 'opdrachtje', en ik dus vanaf nu ook.

Waarom deze opdracht? Een vakantiegevoel kun je ook hebben zonder echt op vakantie te gaan. Aangezien wij deze zomer ook niet op vakantie gaan naar het buitenland, moeten we zorgen dat het hier ook een beetje als vakantie voelt. Maar wat voelt nou als vakantie? Zoals vrij zijn, zorgenloos zijn en genieten van alle mooie dingen, dat voelt voor mij als vakantie.

Dit weekend is Hayley weer een nachtje gaan logeren bij mijn ouders. Ze zijn sinds een weekje terug van hun 2 weekse vakantie in Zeeland en Hayley heeft ze ontzettend gemist. Zij had wel behoefte aan wat tijd met opa en oma. En ik had wel wat behoefte aan een beetje tijd voor mezelf aangezien Hayley in een pittige fase zit, waarin ik haar soms wel achter het behang kan plakken.

Ze zou gisteren in de middag al naar mijn ouders te gaan en toen Pablo haar op kwam halen ben ik meegegaan. Ik zou thuis gaan poetsen, maar met het mooie weer had ik daar absoluut geen zin in.
We hebben gezellig bij mijn ouders in de tuin gezeten. Wat kan dat ontspannend zijn. Moederlief die lekker thee voor mij en koekjes op tafel zet, zodat ik eens meer dan 5 minuten kan stilzitten.

We hebben die middag mijn oude barbies tevoorschijn getoverd en zo kon Hayley daar lekker mee rommelen. De grote barbies vond ze wat eng, maar ze begint het nu al wat meer te waarderen. Alle kleine schattige spulletjes werden aandachtig bekeken.


Rond 16:00 uur kwam Pablo mij ophalen en zijn we de vloer voor de zolder gaan halen. We hebben die avond weer veel gedaan aan de nieuwe kamer van Hayley. Update volgt snel.
De volgende ochtend hebben we tot 11:00 uur geslapen, iets dat ik nooit doe. En halverwege de middag hebben we Hayley weer opgehaald.

Kortom mijn vakantiegevoel van deze week: genieten bij mijn ouders in de tuin en lekker lang uitslapen.

Kijk ook eens bij: Katja @Yane, Kris, Boomie, De Libbrechts, Miss Creatuurtje, Sweet Sienna Hope, Een huis in de straat, It's Miek, Kaatjes verhaaltjes, Sam, Villa Speelmama, Sa Leaf, Taske en Mamarina

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk meid, geniet er maar lekker van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even stoom aflaten kan zo deugd doen, die barbies van jou wat leuk dat je dochter daar nu mee kan spelen. Ik had mijn poppen ook bewaard maar mijn dochter ( met dezelfde naam als jou) toonde totaal geen intresse :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaah, uitslapen. Een luxe!
    En wat heerlijk dat je ouders voor de kleine meid zorgen (en een beetje voor jou :)
    Groetjes, mede 'vakantiegevoelster' Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uitslapen, oh dat klinkt heerlijk! Was vroeger mijn weekend- en vakantiegevoel. Helaas is mijn peuter een ochtendmens, dus dat zit er niet meer in. Mijn vakantiegevoel: buiten eten, 's avonds voor de haard zitten en lekker veel boeken lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat is zeker heerlijk genieten. Leuke foto ook, doet me denken aan mijn eigen jeugd. Ik zat er ook altijd zo bij haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha was ook alsof ik in een spiegeltje keek :) goeie ouwe tijd.

      Verwijderen
  6. Heerlijk! lekker genieten van en met elkaar zo simpel maar zo belangrijk!

    Xxx Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!