maandag 2 juli 2012

De buren, tja je hebt ze niet voor het uitkiezen. Soms denk je :"Wat een leuke mensen toch naast ons, we worden vast dikke vrienden!" Maar nee, de irritaties stapelen zich al snel op. En voor je het weet zit je in een fikse ruzie met elkaar.

Gelukkig is het hier nog niet zover. Maar de buurman moet nog even het bloed onder onze nagels vandaan halen, moet het zover komen.

Toen we nog in de flat woonden, konden we iedere buur wel een flinke schop onder hun kont geven. We hadden van iedereen last. De buren onder ons rookten wiet en gaven feestjes. De buurvrouw boven ons stampte door de woonkamer, had midden in de nacht haar wasmachine aan en werd constant uitgescholden door haar man. De buurvrouw naast ons had ooit een keer het lef over het balkon heen te hangen en bij ons naar binnen te gluren terwijl ik schaars gekleed op de bank zat en ga zo maar door. We konden niet wachten om weg te gaan en ons te kunnen mengen onder het 'gewone' volk in rijtjeswoningen. Dat zijn toch altijd van die aardige mensen met leuke kinderen waar onze dochter mee kan spelen? Die ideale situatie zag ik al helemaal voor me.

Al snel maakten we kennis met onze nieuwe buren. Rechts een gezin met 2 oudere kinderen van 6 en 14 jaar en links een rustig jong stel. Het jonge stel begon meteen al te zeuren om een schutting. Zij zei ons nooit gedag (heb geen idee hoe ze heet) en toen de schutting er eenmaal stond heb ik haar amper nog gezien. Ach maakt verder ook niet uit, ze leek me toch al niet zo aardig. De buurman van het stel bleef gewoon aardig en kwam zo nu en dan een praatje maken.

Toen de schutting werd geplaatst aan de andere kant, begon de eerste ruzie. Wij wilden al heel lang een schutting zodat de hond lekker in de tuin kon rennen, maar de buurman leek er geen zin in te hebben. Logisch hij is veel werken, maar we wilden onze tuin graag af maken. We besloten toen een schutting te laten plaatsen en de kosten te delen. De schutting kwam en de buurman vond hem niet mooi genoeg. Uiteindelijk kreeg ik ruzie met hem, wat gelukkig de dag erna weer werd uitgepraat. Hij wilde graag een andere schutting, maar we moesten het er nu maar mee doen. Laten we het gezellig houden en de band is sindsdien beter. We doen weer aardig, ik spaar voetbalplaatjes voor zoonlief, dus alles is weer koek en ei, gelukkig.

Maar op een prachtige zonnige avond zat (kater) Zeus te chillen op de schutting tussen ons en het jonge stel. Ik zag opeens een lading water richting mijn kat komen vanaf hun kant en de kat sprong/viel van schrik van de schutting. Ik rende naar buiten en begon te schelden. De deur vloog dicht. Zij was het vast geweest. Ze haten alles wat leeft: dieren, planten, kinderen, andere mensen. Jakkes wat maakt zij mij toch boos.
Opeens zagen we ze niet meer terwijl de buurman van het stel vaak kwam kletsen. Ze leken zich te verstoppen voor ons. Pablo en ik kregen dan ook een vermoeden dat we 'iets verkeerd' hadden gedaan.

Ons vermoeden werd bevestigd op het moment dat Lorraine en ik bij ons in de tuin zaten zo'n week geleden. Mijn katten besloten met z'n tweeën een rondje door de buurt te maken, klommen over de schutting en sprongen de tuin van de buurman in. Nog geen 2 seconden later komt hij naar buiten rennen om de katten uit te schelden: "Kutbeesten!!!!" Ahaaaa daar wringt de schoen! Na de schreeuwpartij van mijn kant hoor ik alleen: "Ja dan moet je het opruimen al die plas en poep in mijn tuin." En *boem* de buurman 'vlucht' weer zijn huis in. Mijn katten schijnen dus in zijn tuin te poepen. Ik weet niet waar want de tuin is net een parkeerplek met hier en daar wat onkruid.

Pablo belt de buurman meteen op om verhaal te halen en de buurman begint kansloos te stotteren. We hadden graag willen meewerken aan een oplossing als zij hier inderdaad echt last van hebben. Maar die kans hebben we niet gekregen. Zoals we met de andere buren de schutting issue hebben uitgesproken, kunnen zij zich alleen maar verstoppen. Verschrikkelijke mensen dus, bah. En het ergste is dat we het er maar mee moeten doen. Zolang we hier wonen (en we willen hier nog langggg niet weg) zal ik naar die rotstem van hem moeten luisteren en dat schijnheilige gedoe van haar moeten aanzien. Bah.

En heb jij ook van die 'leuke' buren?

Categories:

7 opmerkingen:

  1. Jaa raar gedoe met die mensen! Gewoon niks van aantrekken maar. Ik heb gelukkig allemaal hele leuke buren. Er is maar 1 gezin dat een beetje raar doet. Maar die man was conciërge op OVC en die kent mij natuurlijk nog als dat vervelende rotkind haha.. misschien heeft het daarmee te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh bah raar gedoe zeg! Wij hebben hier 2 oude mensen naast ons wonen. Heel vriendelijk en totaal geen last van. Jammer genoeg gaan ze verhuizen dus ben benieuwd wat we ervoor terug krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer meis, ik heb gelukkig hele leuke buren maar ik klaag wel over de buurtkatten....ook ik moet vuil van andermans katten opruimen en ze hebben vorige week ons grote zwembad kapot gemaakt. Een gat in het net van de trampoline, tentje van Dana haar speelhuisje kapot...ik heb er momenteel maar dan genoeg van. Wij moeten hard werken voor onze spullen en dat dat het kapot gemaakt wordt door katten van een ander....ik ben het zat! Vorig jaar al twee zwembaden....ik heb de mensen in de buurt dan ook gewaarschuwd die een kat hebben....als Doerak onze hond buiten is en die mocht een kat te grazen nemen....dikke pech voor hun.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oww wat erg. Het grote zwembad is stuk? Dat is wel heel jammer idd :( als mijn katten zoiets zouden doen zou ik dat zeker weten vergoeden. Het erge is alleen dat het moeilijk is de schuldige kat aan te wijzen. Wij vinden het ook niet erg als buren klagen over onze katten. We lossen t graag op als ze iets slopen of ergens plassen/poepen. Begrijp ook dat dat niet leuk is. Vandaag al een sms gehad van de buuman dat hij toch wilt praten dus ik ben benieuwd :)

      Verwijderen
    2. Nee idd het os zo moeilijk om te zeggen welke het is, er zijn twee huizen hier in de straat met iedere 3 tot 4 katten. Die katten zwerven de hele dag over straat en doen maar wat.
      Ik heb helemaal niks tegen katten laat dat even duidelijk zijn, onze britse korthaar Lola is vorig jaar overleden en dat vondt ik heel erg. Maar het wordt nu gewoon te gek qua vernielingen....gelukkig wil de buurman praten. Je kunt beter een beetje goed contact hebben dan ruzie....succes ermee!!

      Xxx

      Verwijderen
  4. Ik kom hier voor het eerst en meteen een heel herkenbaar blogje ;) iedere buur heeft wel wat lijkt het!!! Bij mijn ouderlijkhuis wonen we naast twee mensen die eerst drankprobleem hadden en veel ruzie (overlast dus) en nu jaren later een ketenringbedrijf hebben... En bij me vriend woont boven ons een fijne buurman en daarboven een gezin met 4 kinderen met een zeer vrije opvoeding (erg vervelend dus) Naast ons woont een man die al 25 jaar niet werkt omdat hij stemmen en waanbeelden heeft (hij is best eng) en andere kant een stel (Nederlander en Poolse) Een leuk stel alleen nu hebben ze in een appartement een grote hond genomen. Niet handig maar wel leuk beest!!!

    Opzich dus best leuk maar moet geen grote vakantie zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh... minder meis, wij gelukkig wel een leuke fijne buurt!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!