dinsdag 19 juni 2012

Ik zit overdag weleens met de handen in het haar. Hayley is nu echt een draakje geworden. Met een bijdehand koppie doet ze alles wat niet mag van mij. En zodra ze op haar donder krijgt begint ze vaak gewoon te lachen.

En ze wilt vanalles de hele dag door! De hele dag hoor ik alleen maar dit soort uitspraken:
"Ik wil een ijsje."
"Ik wil een koekje."
"Ik wil in een tent spelen."
"Ik wil tv kijken."
"Ik wil niet boven spelen."
"Ik wil ook koken."

Ze wilt ALLES! En ja zo werkt het niet in de wereld. Ik bepaal en niet zij. En daar is ze het vaak niet mee eens. Gisteren kwam de ijscoman aanrijden en natuurlijk zei Hayley: "Ik wil een ijsje." Volmondig zei ik "Nee." En toen begon het gekrijs. Huilend met een knalrood hoofd bleef ze maar herhalen dat ze een ijsje wilde. Ik zette stug door en negeerde haar gehuil. Tenminste ik deed alsof, want echt negeren is onmogelijk met een krijsende puberende peuter. Waar komt dit gedrag toch opeens vandaan???

Ze doet nu ook alles waar ze zin in heeft. Ik begin ook een beetje gek van mezelf te worden want de hele dag door roep ik:
"Niet zo op de stoep kruipen."
"Hayley niet in je mond doen."
"Nee je krijgt geen ijs."
"Hayley stoppen met huilen."
"Hayley blijf daar vanaf."
"Hayley kom nou eens hier!"
"Eet je brood nou op."
Ze luistert slecht en ik vind het vervelend. Want ik vind het helemaal niet leuk om boos op haar te worden. Maar ze heeft het nu echt nodig. Die eigen wil is nu wel heel erg groot aan het worden.

Ze is 1,5 week compleet zindelijk geweest en van de week plaste ze in haar broek. Ze begon er triomfantelijk om te lachen. En sinds die dag moet ik haar weer echt om de 2 uur op de w.c. zetten anders plast ze doodleuk in haar broek. Het ging zo goed en nu opeens heeft ze er geen zin meer in!

Het is ontzettend vermoeiend voor mij, maar blijkbaar ook voor haar. Elke avond rond 19:00 uur wilt ze naar bed, terwijl ze eerst pas om 20:00 uur nog klaar wakker was. En ik vind het prima. Aan het einde van de dag ben ik toch helemaal gebroken van de ontevreden dame. Hopelijk is deze fase ook weer snel over.


Categories: , ,

4 opmerkingen:

  1. Ohhh zoooo herkenbaar! De peuterpuberteit, ze halen het bloed onder je nagels uit en alles is een strijd....Dana is best een pittig meisje en heeft dit nog best vaak, consequent en duidelijk zijn helpt het beste hier, ook even afkoelen op de trap helpt.
    Heel veel succes ermee en hopelijk is ze weer snel de oude.

    Xxx Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het afkoelplekje daar maak ik regelmatig gebruik van. Wel erg vermoeiend allemaal haha mja gaat wel weer over....xxx

      Verwijderen
  2. Jep ook hier heel herkenbaar. Ik heb op sommige dagen ook het idee dat ik alleen maar voor politie agent speel, heel frustrerend want wil haar veel liever positieve aandacht geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker zulke fases inderdaad... Gelukkig gaan ze ook weer over ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!