dinsdag 1 mei 2012


“Grote bed slapen!!” De afgelopen week, word ik iedere nacht (soms wel een paar keer) wakker met deze kreet van Hayley. Ik loop dan naar haar slaapkamer en daar zit ze dan rechtop in bed, helemaal in paniek. Ze zit hard te huilen, omdat ze ontzettend graag tussen ons in wilt slapen.

Toen Hayley een baby was, hebben we haar nooit bij ons in bed laten slapen. Ik vind het gevaarlijk, straks zou ik op haar liggen, bah ik moet er niet aandenken. Ookal zijn er ouders die kiezen voor het co-slapen, omdat het makkelijk te combineren is met voeden. Nu Hayley 2,5 jaar oud is vind ik haar groot genoeg om zo nu en dan lekker tussen ons in te laten liggen.

Ik liet het laatst 1 keertje toe. Ze had een nachtmerrie over een vlaggetje dat stuk was. Ze was zo ontroostbaar dat ik besloot haar tussen ons in te leggen. Ze heeft toen heerlijk geslapen en we werden gezellig met z’n drietjes wakker. Ik vond het ook heel fijn, maar Hayley lijkt nu even niet zonder te kunnen.
En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ook al is ze iedere nacht nu zo van streek, haar eigen bedje is toch haar slaapplek. Af en toe wil ik best een uitzondering maken, maar het mag absoluut geen gewoonte worden.

Bij de opvoedprogramma’s heb ik weleens gezien dat stellen elke nacht met hun kindjes in bed sliepen. Om ze dan uiteindelijk in hun eigen bedjes te laten slapen was een hele opgave. Ik wil dan ook niet dat het zover komt, want dat lijkt me vreselijk. Nu moet ik maar in de nacht mijn bed uit om haar te troosten en dan hoop ik dat ze snel weer tevreden is met haar eigen bedje.

Laat jij je kindje weleens in je bed slapen?

Deze blog staat ook op mamaplaats. 



Categories: ,

5 opmerkingen:

  1. Wij slapen ook niet samen, we hebben de eerste week samen geslapen omdat hij niet anders wou, maar gelukkig slaapt hij in zijn eigen bedje! Ben er dus geen voorstander van "het samen slapen"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog nooit bij ons in bed laten slapen. Ze wordt soms wel eens 's nachts wakker, dan troosten we haar in haar bedje en daar slaapt ze daarna ook weer. Zelfs al is ze ontroostbaar en duurt het uren voordat ze weer wil slapen, dan nog nemen we haar niet mee naar onze kamer. Dat is ons bed, onze privacy en dat wil ik ook graag zo houden.

    Heb wel eens geprobeerd overdag met haar te slapen in ons bed, maar omdat ze dit niet kent wil ze het ook niet en wil ze perse in haar eigen bed slapen. Misschien ook maar beter als ik dit zo lees :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dana heeft nog nooit bij ons in bed geslapen, zelfs niet toen ze 7 wkn aan een stuk huilde en niet wilde slapen...Staat een blogje en meerdere over op mijn blog. Als je er eenmaal mee begint ben ik bang dat het nooit ophoudt. Mijn broertje sliep met z'n 10 jaat nog tussenin, nee dank je wel!

    Xxx Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor. Vannacht is gelukkig alles goed gegaan. Ze is niet in paniek wakker geworden, dus dat scheelde alweer. Waar kan ik die blogs van jou precies vinden op je site?

      Liefs Elise

      Verwijderen
  4. Dat wat Miranda zegt is waar haha, als je er aan begint houd het niet op.
    xoxo Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!