vrijdag 13 april 2012

Hayley is gek op zwemmen. Op de donderdag ochtend staan we allebei vaak met veel moeite rond half 8 op, om dan rond half 9 richting het zwembad te gaan. Alleen kon ik gisteren echt niet mijn bed uitkomen. Ik voelde mij schuldig. De avond ervoor had ik Hayley namelijk beloofd dat we de volgende dag zouden gaan zwemmen. Met een glimlach viel ze in slaap, omdat ze er altijd zoveel zin in heeft!

Toen we donderdagochtend rond 9 uur uit bed kwamen, vroeg Hayley ook meteen "Zwemmen mama?". Onee, ze onthoud ook echt alles. Op zo'n moment hoop ik namelijk dat ze het even vergeten was, maar nee. "Het zwembad is stuk lieverd, we kunnen niet zwemmen vandaag." zei ik. Ik moest toch iets zeggen. En dit zou ze wel begrijpen. Ze keek dan ook teleurgesteld, maar ging akkoord met het feit dat ze niet kon zwemmen die dag.

Vanmorgen ben ik op internet gaan kijken wanneer ik dan toch zo snel mogelijk met haar kon zwemmen. Elke vrijdag tussen 14:30 uur en 16:00 uur is er recreatief zwemmen. Mooizo! Zo konden we ons rustig klaarmaken en toch naar het zwembad gaan.

"Hayley, het zwembad is gemaakt, ga je mee zwemmen?" Ik zag haar ogen verbaast mijn kant op kijken en al snel begint ze te springen van blijdschap. "Jaaaa zwemmen! Zwembad gemaakt!"  Ze krijgt haar nieuwe Hello Kitty bikini aan, loopt vol trots naar de grote spiegel en zegt "Hayley lekkerding." Ze voelt zich trots in haar nieuwe bikini.

Eenmaal in het zwembad kleden we ons snel om en proppen de spullen in een kluisje. Hayley trekt mij mee naar het zwembad, ze kan niet wachten.
"Zwembad stuk mama?" vraagt ze dan nog even voor de zekerheid. "Nee lieverd, hij is weer gemaakt."

De laatste keer dat we zijn gaan zwemmen, heb ik met Hayley geoefend om los te zwemmen. Door haar zwembandjes blijft ze drijven en door haar benen en armen een beetje te bewegen kan ze dan vooruit zwemmen. Ze vond dat toen wat eng, maar vandaag heeft ze mij toch echt verrast.
Toen ik rondjes om haar begon te zwemmen, gaf ze aan dat ze ook wilde zwemmen. Ze liep naar het diepe totdat ze met haar teentjes de bodem niet meer kon aanraken. Ze zwom los! En ze had er heel veel lol in.

Het ondiepe bad is wat koud, dus zijn we naar het bad gegaan dat 120 cm diep is. En ook daar durfde ze zelf te zwemmen. Voor mij voelde het in het begin ook wat onnatuurlijk, om mijn kindje los te laten in het diepe water, maar ze kan het. En ik ben heel trots!
Categories: ,

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!