dinsdag 24 april 2012

Vanmorgen zijn Hayley en ik samen naar de supermarkt gegaan om boodschapjes te doen.

Ik had trek in een lekker taartje en besloot om spulletjes te halen zodat we na het boodschappen samen een taartje konden maken.

Normaal haal ik een pakje kwarktaart, maar deze keer besloot ik Monchoutaart te maken. Ik had geen idee hoe het zou smaken, maar op de verpakking zag het er ontzettend lekker uit.
Alleen het vinden van 'monchou' was een uitdaging. Ik wist namelijk niet dat het een kaas was! Na een kwartier zoeken tussen de yoghurt en de boter, heb ik het maar gevraagd. De jonge vakkenvuller keek me verbaast aan bij het woord 'monchou'. Blijkbaar was ik niet de enige die er nog nooit van had gehoord.


Gelukkig vonden we de monchou (in het kaasvak, tussen de luxe kazen).Eenmaal thuis hebben we alle boodschapjes uitgepakt en zijn we aan de slag gegaan. Hiernaast zie je alle benodigdheden voor het maken van een monchoutaart. Een kant en klaar pakje is niet persé nodig. Ik zag op internet dat het ook zonder pakje weinig werk is! De bodem van de taart heb ik zelf gemaakt met Bastognekoeken, dat vind ik een stuk lekkerder dan die kant-en-klare taartbodemmix!
We hebben een hoop geroerd en geknoeid samen. Ik ben geen echte keukenprinses, dus de keuken is tijdens het maken van taarten of gewoon koken een echte ravage. Gelukkig vindt Hayley het allemaal een dolle boel. Ze is wonder boven wonder schoon gebleven tijdens het roeren en het maken van de taart bodem! Tussendoor heeft ze lekker zitten snoepen van alles. Dan vraagt ze ook wel aan mij: "Proefje mama?" Liefdevol houdt ze dan haar afgelikte lepel richting mij, zo charmant!
Na al dat roeren en knoeien, zat de taart eindelijk in de taartvorm. Hayley was erg trots op het taartje en kon niet wachten om hem op te eten. "Tadaaaa" zei ze en hield de taart een beetje omhoog. Helaas moest de taart nog even 2 uurtjes stijven in de koelkast en daarna konden we hem pas versieren met ander lekkers!
Na 2 uurtjes wachten hebben we de taart lekker besmeerd met aardbeien compote en bosbessen. Zo werd het een lekker zoet taartje. En o wat een hemeltje in je mond is een monchoutaart. Ik had echt niet gedacht dat het zo lekker zou zijn! Die bodem van bastognekoeken maakte de taart ook extra lekker. Hayley vindt taarten maken erg leuk, maar eten ervan doet ze niet zodra ze een stukje voor haar neus heeft. Maar een stukje monchoutaart, dat eet ze wel. En smullen dat we deden!
Wil je ook een keer zo'n lekker taartje maken?:


Benodigdheden voor 8 personen:
- 100 gram boter
- 175 gram volkoren bastogne koek
- 1 of 2 pakjes Mon Chou
- 1/4 liter slagroom
- 75 gram witte bastard suiker
- blikje vruchten

Hulpmiddelen:
- mixer
- springvorm
- steelpannetje

Bereidingswijze:
Boter smelten en de biscuit verkruimelen met deegroller alles goed doorroeren.Dan de slagroom goed kloppen met de suiker, dan de monchou er door roeren; De koekmassa op een springvorm goed verdelen en dan het slagroom-monchou mengsel erop verdelen garneren met vruchten event. met verse vruchten.in de koelkast op laten stijven eet smakelijk!


Categories:

6 opmerkingen:

  1. Ooohhh mjammieee dat ziet er heeerlijk uit! Leuke fotos ook. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je was ook erg lekker :) Denk dat hij voor vrijdag wel op is ;) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klein popje weer druk aan het werk in de keuken.. ziet er goed uit! ga ik ook eens proberen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oww ja hij is zo lekker!! ik zal er binnenkort weer 1 maken maar dan echt met een dikke koekkorst en een hoop monchou. zodat je een goed stuk hebt om van te eten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi herkenbaar, dat wist ik de eerste keer ook niet te vinden..maar ergg lekker is het zeker!!

    groetjes christa (nov-mama)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!