vrijdag 27 april 2012

Op het moment dat Pablo en ik in september 2008 gingen samen wonen begonnen we met nul. We hadden alleen een bed en een tv (eigenlijk was dat in die fase wel genoeg), de rest van de spullen moest nog gekocht worden. Een stofzuiger, koelkast, koffiezetapparaat, waterkoker en ga zo maar door, hebben we aangeschaft om een degelijk huishouden te kunnen hebben. En nu 3,5 jaar later beginnen al deze apparaten tegerlijk kuren te krijgen.

Het begon al met de koelkast. Die begint in de avond weleens keihard te loeien. Aangezien onze keuken zowat naast de bank staat, stoort het ontzettend. Ik heb meteen op internet gekeken wat het kon zijn en alle 'oude' koelkasten doen dat dus...nou fijn. Hopen dat hij het nog even volhoudt!

Toen begon de waterkoker te lekken. Elke dag ligt er een plasje water op het aanrecht en sommige dagen wilt hij het gewoon niet doen. Een paar keer leeggooien en stekker erin en eruit helpt en dan kan hij weer even mee. Voor een waterkoker van €120,- heeft hij wel al heel snel kuren!

Daarna begon het koffiezetapparaat moeilijk te doen. Voor mij niet echt een groot probleem aangezien ik geen koffieliefhebber ben, maar voor Pablo is koffie een must iedere ochtend. Zodra je het waterbakje achter de senseo zet, moet je hem er even goed inrammen anders begint het water niet te koken. Hij doet het nog wel, maar ook bij dit apparaat is het een kwestie van tijd en dan ligt hij op de schroothoop.

En vandaag was de dag aangebroken dat de stofzuiger zijn laatste stofje opzoog. Vol enthousiasme wilde ik de boven verdieping gaan stofzuigen, maar nee, hij deed niks! Ik hoopte dat het aan het stopcontact zou liggen, maar dat was niet het geval. Pablo heeft er vanmorgen nog even aan gesleuteld, en hij deed het wel een hele minuut totdat hij weer tot stilstand kwam. Ik stuurde Pablo een sms dat hij toch stuk is en we een nieuwe moeten kopen. Tot mijn grote schrik, ging de stofzuiger weer vanzelf aan! Ik schrok zo erg dat mijn telefoon uit mijn handen viel, gelukkig bleef die wel heel. De stofzuiger viel weer uit en deed daarna helemaal niks meer.

Nu 3,5 jaar later na het kopen van alle die dure huishoudproducten, beginnen ze nu allemaal aan hun einde te komen. Ik had echt niet gedacht dat ze allemaal zo kort mee zouden gaan, aangezien we geen goedkope producten hebben gekocht. De nieuwe stofzuiger komt morgen gelukkig al binnen, maar wat zal toch het volgende apparaat zijn dat vervangen moet worden?
Categories: ,

5 opmerkingen:

  1. Oh nee toch! mijn apparaten zijn ook bijna zo oud.. kan ik echt niet gebruiken nu!! iiee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou jij stofzuigt toch bijna nooit he:P dus komt wel goed met jou ;)

      Verwijderen
    2. hahaha ja das waar dus ik kan zeker 4x zo lang door als jij ;)

      Verwijderen
  2. Dat je nog 3,5 jaar (in combinatie met drie huisdieren) met je stofzuiger hebt kunnen doen!? Denk dat je niet mag klagen hoor, hihi! Bij ons wordt dat ding elke twee jaar vervangen, omdat zijn zuigkracht dan echt over is en hij stinkt naar dierenvacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oww is het lang? haha elke 2 jaar, dat is ook wel heftig! hij stonk ook wel erg, ondanks het vele schoonmaken van de filter en zuigkracht was nul. ik verheug me op de nieuwe stofzuiger!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!